Over ons

Buro Blink is januari 2018 opgezet door Phileine Karsten, Freelance Concept Designer in zowel Graphic Design als in de Marketing industrie. Na een succesvol afgeronde master aan de Design Academy in Eindhoven, is Phileine direct gestart met het aanbieden van freelance diensten aan verschillende bedrijven. Voornamelijk de sectoren retail en office design brachten destijds vele opdrachten binnen, waardoor de vraag ook steeds groter werd. Door het uitvoeren van allround diensten werden de projecten ook steeds veelzijdiger, waardoor Phileine de kans kreeg zich te gaan ontwikkelen op verschillende gebieden. Door 9 jaar als freelancer actief te zijn geweest, heeft Phileine de ontwikkeling van virtuele marketing van dichtbij kunnen zien en beleven. Doordat zij de groei van social media tot in de detail heeft kunnen volgen, is ze in staat om dit gegeven te gebruiken voor toekomstige werkzaamheden.

De reden dat Phileine compleet overstag ging door het starten van een nieuw bedrijf, is omdat de werkdruk steeds hoger werd. In voorgaande jaren als freelancer, bevond Phileine zich in een drukke periode waarbij ze geen nieuwe projecten meer aan kon nemen. Ondanks dit uiteraard voor een positieve wending zorgde in haar carrière, liep de stress daarnaast alleen maar op. Ze besloot een officieel kantoorpand te openen en nam een kleine club van specialisten aan. Wat in januari begon met een team van 4 man, is nu al uitgegroeid tot een team van totaal 15 medewerkers. Buro Blink werkt in een snelle vaart, maar dat is ook een logisch gegeven aangezien het nu bekend staat als de meest veelzijdige marketing & branding bureau van Nederland.

De medewerkers van Buro Blink bestaan ondere andere uit marketing, innovatie, concept en graphic specialisten met elk hun eigen specialiteit. Phileine heeft zorgvuldig een selectie gemaakt uit haar eigen kringen, zodat ze een globaal team zou vormen waar op gebouwd kan worden en nog belangrijker; waar vertrouwen is. Iedereen op het kantoor heeft de vrijheid gekregen om te kiezen waar ze hun werkplek willen stationeren. Of dit nu in de lunchroom is, of op de bank in de lounge, dit mogen zij zelf bepalen. Zo ontstaat er een meer huiskamergevoel waardoor iedereen een stuk productiever en rustiger aan het werk kan gaan.

Buro Blink staat voor innovatie en creativiteit. Deze twee key elementen zijn de dragers en rode draad van elk project wat uitgevoerd wordt. Geen enkel resultaat is hetzelfde en geen enkel project heeft een overlapping van strategie. Buro Blink onderzoekt elk bedrijf op een nauwkeurige manier en zal ten alle tijden een concept bedenken wat aansluit op de huidige visie van het bedrijf. Het hebben van een visie is belangrijk, omdat deze houvast geeft aan alles waar het bedrijf voor staat en doet. Deze mag tijdens een re-branding niet aangetast worden, maar alleen versterkt. Zo gaat Buro Blink direct op zoek naar de kern van bedrijf, om zo de waarden en visies in beeld te kunnen brengen. Zodra deze duidelijk naar voren komen, wordt hier succesvol op gespeeld. Niet alleen is het concept dan vernieuwend, maar vooral ook dichtbij het hart.

Door jarenlange inzet en werkzaamheden, heeft Phileine een groot netwerk kunnen creëren waar Buro Blink vandaag de dag nog steeds mee werkt. Dit heeft als voordeel dat Buro Blink voor elk project de juiste oplossing kan gaan aanbieden. Ook tijdens campagnes heeft het bureau een groot portfolio aan event managers, locaties en drukkerijen. Niet alleen wordt een concept bedacht, maar ook de uitvoering wordt tot in de puntjes voor u verzorgd. Buro Blink sluit Internationale partnerschap niet uit en is momenteel op zoek naar uitbreidingsmogelijkheden in diverse landen. Zo staat de planning om eind 2021 het eerste Internationale kantoor te openen in Londen, Engeland.