Oanda Review Re-branding

Re-branding behoort tot ons meest voorkomende service die wij leveren. Vaak wanneer wij in gesprek gaan met nieuwe klanten, kijken we eerst naar de huidige status van het bestaande concept. Het komt vaak voor dat bedrijven dezelfde concept graag voor een lange tijd willen behouden, waardoor het bedrijf kan gaan verouderen. De uitstraling of identiteit van het bedrijf is dan niet meer van deze tijd, wat uiteindelijk effect heeft op het werven van nieuwe klanten. Juist nieuwe klanten zijn steeds vaker op zoek naar een bedrijf die een moderne taal spreekt, dit is inmiddels één van de belangrijkste kernwaarden geworden om zo effectief mogelijk een bedrijf te kunnen runnen. Soms is het nodig dat een externe partij zoals Buro Blink een blik werpt op het huidige concept en bevindingen rapporteert naar de bedrijfsverantwoordelijke. Deze aandachtspunten kunnen vaak al voldoende zijn om aan de hand van kleine aanpassingen al veel optimalisaties toe te passen.

In sommige gevallen is het gehele concept al zó gedateerd, dat hier geen redden meer aan is. Wat er dan moet gebeuren is een volledige switch van identiteit en de ontwikkeling van een nieuwe, frisse start. Dit noemen wij re-branding, wat dus betekent dat er al eerder een branding bestond, maar niet voldeed aan de vraag van deze tijd. Wanneer ons team van Buro Blink zich gaat focussen op het opnieuw creëren van een branding, is het eerst nodig om de huidige imago van het bedrijf in kwestie te onderzoeken. Momenteel zijn wij bezig met een re-branding project voor het bedrijf Oanda Review. Dit is een crypto trading gerelateerd bedrijf, die zich vooral bezighoudt met het reviewen van verschillende trading platformen. Ondanks dat de cryptocurrency zich volledig richt op de toekomst en technologie, konden we dit helaas niet terug zien op de website van Oanda Review. Het concept van de dienst die zij leveren kwam niet overeen met hoe de website eruit zag en hier wilden wij graag verandering in brengen.

Ons team van Buro Blink begon met het onderzoeken van Oanda Review en de verschillende visies die zij voor ogen zien. We kwamen erachter dat het team van dit bedrijf juist erg jong en dynamisch is, wat wij niet terug konden zien op het gebied van marketing en concept ontwikkelingen. Door dit juist uit te dragen naar de buitenwereld, is Oanda Review veel meer in staat het juiste publiek aan te trekken. We besloten deze factor door te voeren in het gehele concept van de nieuwe website, maar ook in de nieuwe marketing strategie die wij voor het bedrijf gecreëerd hebben. Voor ons is het zeer belangrijk dat wij een concept gaan ontwikkelen waar het team van Oanda Review zich prettig bij voelt en wat zij ook makkelijk kunnen uitdragen. Momenteel zijn onze concept ontwikkelaars bezig met het opzetten van de juiste feeling, vertaling van het bedrijf en het creëren van een nieuwe corporate identity.

Het project van Oanda Review loopt tot het tweede kwartaal van volgend jaar en zal hoogstwaarschijnlijk in de zomer officieel gelanceerd worden. Niet alleen zullen wij de officiële website in gang gaan zetten, maar ook de social media platformen volledig boosten. Buro Blink voelt zich vereerd dat wij mogen helpen in de groei van het bedrijf. Het voelt altijd fijn om een deel te kunnen zijn van zulke drastische veranderingen.