Marketing tips

Zou u graag uw marketing willen verbeteren, maar heeft u momenteel geen budget openstaan om dit uit te kunnen besteden aan Buro Blink? Geen probleem, want wij geven u graag ook vrijblijvend advies zodat u dit eerst zelf zou kunnen proberen. Wij vinden het niet nodig om een bedrijf te pushen voor nieuwe werkzaamheden, omdat onze services puur gericht zijn om te helpen. Op internet zijn er momenteel onwijs veel tips & tricks te vinden op het gebied van marketing, waardoor u waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer ziet. Wat is nou slim om te doen? De ene website vertelt u dat u juist 3 keer per dag zou moeten posten, de ander vindt juist weer van niet. We kunnen begrijpen dat dit allemaal verwarrend voor u zou kunnen overkomen. Buro Blink heeft daarom hieronder een aantal favoriete tips opgesteld die u verder kunnen helpen in het optimaliseren van uw eigen marketing strategie.

Definieer uw doelgroep

Om goed in te kunnen spelen op de wensen van uw klanten, is het belangrijk om eerst goed in beeld te krijgen wie uw klant eigenlijk is. Heeft u een wat oudere doelgroep? Dan kunt u kiezen voor het gebruik van een wat nettere taal op bijvoorbeeld uw website of social media. Focused u zich meer op jongeren? Zorg dan dat u up to date bent van alle updates waar zij zich mee bezig houden. Op deze manier wordt uw informatie een stuk serieuzer genomen en voelt u doelgroep zich eerder aangesproken. Gebruik ook op uw website kleuren die aansluiten op gemoedstoestanden van uw doelgroep, om ze zich zo comfortabel mogelijk te laten voelen.

Promoot het product of dienst voordat het beschikbaar is

Een slimme manier om vooraf bereik te genereren is het product of dienst al aanbieden voordat het gerealiseerd is. Door een campagne op te zetten omtrent de releasedatum van een product, zorgt u ervoor dat toekomstige klanten en geïnteresseerden al betrokken raken. Vooral met behulp van social media kunt u het aftellen beginnen en bezoekers op de hoogte stellen van de vele voordelen die het met zich gaat meebrengen. Het product wordt door nieuwsverspreiding een stuk relevanter en daar wint u ook een aantal nieuwe klanten mee.

Test snel

Het is belangrijk om uitkomsten en resultaten van een nieuwe actie in te zien, zodat u zich hier gelijk op kunt aanpassen. Heeft u een nieuwe stunt bedacht op uw social media kanaal, maar trekt dit alleen negatieve reacties? Haal het zo snel mogelijk uit de lucht! Dit geldt ook voor promoties en bijvoorbeeld deals. Hou de statistieken bij, hou voor uzelf in de gaten wat wel en niet werkt binnen uw doelgroep. Wie de plank volledig misslaat, kan er voor zorgen dat dit niet nog een keer gebeurd. Zo raden we dus altijd aan om bovenop de voortgang te zitten van uw kanalen zodat u elk moment zou kunnen ingrijpen. Heeft u een nieuw idee en wilt u dit eens uitproberen? Test het snel. Werkt het niet? Haal het van uw platformen af, zodat dit niet verdwijnt door opvolgende posts.

Wees creatief

Creativiteit is waar uw bedrijf zich in kan onderscheiden. Zo kunt u ervoor kiezen om een totaal andere weg in te gaan slaan dan uw concurrent en hier meer bereik door kunnen krijgen. Het kan lastig zijn om creatieve oplossingen te bedenken, maar wanneer u eenmaal door het internet struint komt u genoeg leuke en interessante opties tegen. Wees verfrissend en gebruik tools die niet vaak gezien worden. Zorg voor een sterke signature, waar klanten u aan zullen herkennen. Met creativiteit kan nog veel verder worden gegaan: the sky is the limit! Laat alle remmingen eens los en ga eens voor een gedurfde poging. Vaak zijn de meest vooruitstrevende beslissingen gemaakt vanuit een vrije mindset.